Depresyon ve Duygudurum Bozuklukları

Günümüzde hem dünyanın hem de Türkiye nin önemli sağlık sorunlarından olan depresyon( çökkünlük) bazen maskeli kalıp gizli seyirde hayatı felç ederken, kişinin bu durumu fark etmesi çok uzun zaman alabilir. Günlük hayatınızda , ilişkilerinizde, işinizde yolunda gitmeyen bir şeylerin olması her zamankinden daha keyifsiz, mutsuz, enerjiniz azalmış ve isteksiz iseniz veya gerginlik, alınganlık, öfke haliyle kişiliğinizi değişmiş gibi hissediyorsanız bir uzmandan yardım alma zamanı gelmiş demektir. Şimdiye dek sorunlarınızla hep başa çıkabilmiş olabilirsiniz ancak depresyon bir hastalıktır ve şeker hastalığı, yüksek tansiyon gibi bir tedavi arayışı en doğal hakkınızdır. Bazen sadece ilaç tedavisi bazen psikoterapiyle birlikte bir tedavi size uygun şekilde belirlenecektir.gercek-mutluluk_sikayet_nedenleri

Bipolar bozukluk ya da manik-depresif olarak bilinen iki uçlu duygudurum bozukluğu çoğu kez ilk atakları gürültülü olan tablolardır. Çoğu kez hastalık öyküsü ve aile öyküsü tanı koydurucu olur. Özellikle ayaktan takibin güç olduğu ve evde bakımı zor olan durumlarda yatarak tedavi hekimin takibiyle sağlanır. Yatarak tedavi gerekmediği durumlarda da ayaktan ilaçla tedavisi takip edilir. Hastalık ve gidişatı hakkında aile bilgilendirmesi  hastalığın sonraki seyri ve tedavi sürekliliği açısından önemlidir.(Hastalıklar hakkında ayrıntılı bilgi makalelerde) Distimik ve siklotimik tipte duygudurum bozuklukları da çoğu kez ayaktan tedavi olabilen hastalıklardır.